sohbet odaları

MOZ spam skoru düşürme yöntemleri

Xander

Bronz Üye
Katılım
22 Mart 2019
Mesajlar
1,163
Puanları
93
Konum
istanbul
Tepkime puanı
951
MOZ, webmasterlerin yakından bildiği bir analiz aracıdır. Bunun yanında en çok Domain ve sayfa otoritesi konusunda başvurulan aracın bir de spam değeri verisi kullanılmaktadır. Moz spam skoru ya da spam oranınız belli bir aşamaya geldiğinde sitenizin Google tarafından da manuel spama ya da tam sapama düşmesi olasıdır.

Spam skoru değerleri ne anlama geliyor?

Moz domain otoritesi ve sayfa otoritesi sorgulaması yapabildiğiniz sayfada domain spam skorunu da görebiliyorsunuz. Spam skorunuzu öğrenmek için tıklayın.

Spam Skorunuzu aşağıdaki tabloya göre inceleyebilirsiniz

Spam skorları 0 ile 17 arasında değer alır. Bu değerlerin karşısında spam oranınızın ne kadar olduğu da görülebiliyor. Spam değeri ne kadar yüksekse, Google'da spama düşme olasılığınız o kadar yüksektir.

1.Yeşil = Düşük spam riski
2.Sarı = Orta istenmeyen spam riski
3.Kırmızı = Yüksek spam riski



Spam skoru ne kadar olmalı?
Spam skorunuz mümkünse 0 (sıfır) olsun ama bu neredeyse imkansız. Çünkü birçok nedenden dolayı spam değeriniz 0'ın üstüne çıkıyor. En azından yukarıdaki grafikteki yeşil renkli alanda kalmaya çalışın. Yani spam skorunuz 4'ün üstüne çıkmasın. Hadi yükseldi diyelim. En azından spam skorunuzun 7'in üstüne çıkmaması için çaba harcayın. Spam skorunuzun çok yüksek olması, illaki de Google ya da Yandex gibi arama motorlarından banlanacağınız anlamına gelmez.

Moz domain spam skoru neden yükselir?
Spam Skoru, 17 farklı spam bayrağı için alt alanları bulmak ve analiz etmek için Moz'un kendi Moz değerlerini kullanır. Bulduğu her spam bayrağı için alt alanın Spam Puanına bir sayı eklenir. Son Spam Puanı, daha sonra toplam 0-17 için, belirli bir alt alan adındaki tüm spam bayraklarını bir araya getirerek derlenir.

Puan ne kadar yüksek olursa, spam olasılığı da o kadar yüksek olur. Şimdi, bir alt alanın spam olma olasılığını belirlemek için Spam Score'un kullandığı 17 spam skoru nedenlerinin her birine yakından bakalım.

1. Düşük MozTrust ve MozRank Puanı
MozTrust ve MozRank, bir sitenin güvenilirliğini ve popülerliğini (sırasıyla) belirlemek için Moz tarafından kullanılan iki ek ölçümdür.
Bir sitenin MozRank puanına göre daha düşük bir MozTrust puanı varsa, spam olma olasılığı daha yüksektir.

2. Az Linkli Büyük Site
Bu aslında sitenin çok az sayıda bağlantıya işaret ettiği çok sayıda sayfaya sahip olduğu anlamına gelir.
Bu tür siteler, sitenin kaliteli ve değerli içerik içermediğinin (yani bağlantı kurmaya değmeyecek içerik) bir işareti olduğu için spam olma eğilimindedir.

3. Site Bağlantısı Çeşitliliği Düşük
Bu bayrak, bağlantılarının çoğunun bir avuç alan adından geldiği siteleri içerir.

Örneğin, bir sitenin kendisine backlink veren 100 bağlantısı olduğunu varsayalım. Ancak bu 100 bağlantı yalnızca beş alandan geliyor. (20 site1'den, 20 site2'den, 20 site3'ten, 20 site4'ten, 20 site5'ten link verilmiş örneğin) Bu sitenin bağlantı çeşitliliği düşük ve büyük olasılıkla spam.

4. İzlenmeyen Alt Etki Alanlarına İzlenenlerin Oranı
Bunlar, takip edilmeyen bağlantılara kıyasla çok sayıda takip edilen bağlantıya sahip sitelerdir.
Bu bayrak genellikle bir sitenin doğal olarak bağlantı kazanmadığını ve bunun yerine kendi sitelerine backlink oluşturmak için ücretli bağlantı platformları kullandığını ve böylece spam olduğunu gösterir.

Bu aynı zamanda backlink portföyünden nofollow bağlantıları reddetmek şeklinde de olabiliyor ki, tamamen yanlıştır. Nofollow bağlantıları değil, kalitesiz spam bağlantıları reddedin.

5. İzlenmeyen Etki Alanlarına İzlenenlerin Oranı

Bu yukarıdaki 4 numaralı ile aynı. Sadece, şimdi kök etki alanları ile ilgilidir.

Netleşmeye yardımcı olmak için, Monitör Backlinks'in kendi sitesine bakın:
ircforumlari.com.trsitenin kök etki alanı olur
blog.ircforumlari.com.tr sitenin bir alt etki alanı olur.

6. Küçük Markalı Linklerin Oranı
Markalı linkler, markalı anahtar kelimeler içeren linklerdir. Bu linklere verilen reklam bile yasaktır. Çünkü Google size ait değil, başlı başına bir markadır. (ör. “Google” veya “Google SEO”).
Organik olarak ortaya çıkan bağlantı portföylerine sahip siteler, markalı bağlantı metni ile çok daha fazla sayıda bağlantıya sahip olma eğilimindedir.

7. Çöp İçerik

Çöp içerik, ziyaretçilere çok az veya hiç değer katmayan içeriktir. Kısaca çöp içerikler. Kopya içerikler vs.

“Bu sınıflandırmada yer alan sayfalardan bazıları, yinelenen içeriğe, otomatik olarak oluşturulan içeriğe, bağlı ortama ve alıntı içeriğe sahip sayfalar ve giriş sayfaları Google tarafından çöp (spam) içerik olarak sınıflandırılabilir.”

8. Site İşaretlemesi Anormal derecede Küçük

Site işaretlemesi, Schema, CSS ve Javascript gibi öğeler içerir ve site ziyaretçileri için kullanıcı deneyimini geliştirmek için kullanılır.

Çok az site işaretlemesi olan siteler (çok az biçimlendirme, grafik öğeler ve zayıf yapı içeren çok temel bir HTML ağırlıklı web sayfasını düşünün) genellikle spam’lerin büyük bir göstergesidir.

9. Çok Sayıda Dış Bağlantı

Bunlar, anormal derecede büyük miktarda harici link içeren sitelerdir (genellikle birkaç dahili link ile).
Bu tür sitelere güzel bir örnek, düşük kaliteli blog dizinleridir. Ancak herhangi bir siteye yayılabilirler.
Google’ın gözünde, çok sayıda harici bağlantı içeren siteler spam olarak kabul edilir.

10. Düşük İç Bağlantı Sayısı

Bu spam bayrağı genellikle daha fazla sayıda harici bağlantıyla çakışır.
Yüksek kaliteli bir sitenin standart bir özelliği, kendi sayfalarına işaret eden sağlıklı sayıda iç bağlantıya sahip olmasıdır.
Bu özelliği taşımayan sitelerin spam olma olasılığı yüksektir.

11. Metin Ağır Sayfa Çapa

Anormal derecede büyük çapta metin yoğun sayfa çapa sahip siteler, derinlemesine, kaliteli içeriğe kıyasla güçlü bir spam göstergesidir.

Yine, düşük kaliteli blog dizinleri bu tür spam'lere iyi bir örnektir.

12. Navigasyondaki Harici Bağlantılar

Bunlar, sitelerinin gezinti yapısı içinde yerleştirilmiş önemli sayıda dış bağlantıya sahip sitelerdir ( kenar çubuklarını ve altbilgileri düşünün ).
Bu uygulamayı içeren siteler neredeyse her zaman spam.

13. İletişim ve Künye Bilgisi Yok

Saygın siteler, web sitelerinde onlarla iletişim kurmak için araçlara sahip olacaktır. Bu, genellikle iletişim bilgilerine adanmış bir sayfa veya en azından sitenin footer bölümüne veya kenar çubuğunun iletişim bilgilerini gösteren bir bölümüdür. Hiçbir iletişim formu bulunmayan siteler Google’ın gözünde spam olarak kabul edilir.

14. Düşük Sayfa Sayısı Bulundu

Basitçe söylemek gerekirse, çok az sayıda sayfaya sahip bir sitenin genellikle spam olduğu kabul edilir. Google index sayısının azlığı da buna bir gösterge olabilir.
Hatırlayacak kadar yaşlandıysanız, “Google Sniper” siteleri bu tür spam web sitelerinin başlıca örneklerindendir.
Bir sitenin spam olarak görülmemesi için yüzlerce sayfaya sahip olması gerektiğini düşünmeyin.

15. Spam Etki Alanları ile İlişkili TLD

Bunlar, spam web sitelerini üreten bir üne sahip olan üst düzey alanlardan (TLD'ler) kaynaklanan sitelerdir.
TLD'den kaynaklanan siteler “.loan” bu tür uygulamalara bir örnektir.

16. Alan Adı Uzunluğu

Uzun alan adlarına sahip siteler , tarihsel olarak spam olmanın göstergesidir.

Örneğin, “bedavaucretsizinstagrambegenisatinalcokucuz.com” gibi bir etki alanı adı olan bir site, anahtar kelime doldurmada göz kamaştırıcı bir girişim olabilir (son derece spam bir uygulama).

17. Alan Adı Rakamları İçeriyor

Ayrıca rakam içeren alan adları, spam web sitelerinin açık bir göstergesidir.
Bu nedenle “tarhanasatinal.com” alan adında bir web sitesi Google’ın gözünde spam olarak görülebilir

Moz domain spam skorunu düşürmek için yapılacaklar

Ve kullanabileceğiniz üç değerli yol var:

1. Kendi alt alan adınızın (subdomain) spam olup olmadığını kontrol etmek
2. Sitenizin backlinkleri spam olup olmadığını kontrol etmek
3. Bir disavow (spam backlinkleri reddetmek) dosyasını hazırlamak ve Google'a göndermek.
 

Şuanda Bu Konuyu Görüntüleyenler (Kayıtlı: 0, Misafir: 7)

Üst